159
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Balık Pişirmenin Püf Noktaları

Yazar :

Balık Pişirmenin Püf Noktaları

Omega-3 ihtiyacımızı karşılamak için düzenli balık tüketimi son derece önemlidir. Fakat balığın hangi denizden tutulduğu kadar hangi pişirme yöntemleriyle hazırlandığı da vücudun faydalanabileceği Omega 3 miktarı açısından büyük bir önem taşıyor. Bir önceki blog yazımızda "Sıcak havalarda balık yenir mi?" konusunu irdelemiş, sanılanın aksine sıcak havalarda da balık tüketilmesinde hiçbir sakınca olmadığını sizlere detaylarıyla aktarmıştık.

Balık Pişirmenin Püf Noktaları Nelerdir?

Balık pişirmenin püf noktalarını bilirseniz daha sağlıklı ve lezzetli bir yemeğin tadını çıkarabilirsiniz. İyi bir balık yemek için aşağıdaki noktaları es geçmeyin.

  • Pişireceğiniz balık taze olmalıdır.Taze Balığı Ayırt Etmenin Püf Noktalarından daha önce söz etmiştik.

  • Balık temizlenmeden önce dondurucuda yarım saat bekletilmelidir. Böylece temizleme işlemi daha kolay olur.

  • Eğer dondurulmuş balık kullanılacaksa, balığın etinin gergin olması maksadıyla, sirkeli suda bekletilmelidir.

  • Pişirme işleminden önce, balık süte batırılmalıdır. Sonra da unlanıp tavada kızartılmalıdır.

  • Balığın çabuk pişmesi için, her iki tarafına bıçakla çizik atılmalıdır.

  • Kızartma yaparken balıklar tek tek çevrilmemeli, tava bir tabakla kapatılıp tek hamlede ters yüz edilmelidir.

  • Pişirilecek balıkların daha lezzetli olması için balıklara limon suyu, tuz, karabiber serpiştirilmeli, 15 dakika bekletilmelidir.

  • Pişirme esnasında tavanın içine defneyaprağı atılmalı ya da limon sıkılmalıdır. Bu, kötü kokuları önler.

 

Kokuları gidermek için daha önce paylaştığımız “Balık Kokusu Giderilebilir mi? başlıklı yazıdaki yöntemler de uygulanabilir.

Besin Değerini Kaybetmeden Balığı Nasıl Pişirebilirim?

Bıçak Çizgili Balık Pişirme

Balık, doğru zamanda doğru tercihler yapıldığında ve uygun pişirme yöntemleri kullanıldığında yaz aylarında da gayet hafif bir yiyecek olup son derece besleyicidir. Balığı pişirmede kullanılan pek çok yöntem bulunmaktadır. Bunlardan en yaygın olanı ise tavada kızartma yöntemidir. Uzmanlar, tavada ve bol yağda kızartılan balığın türü ne olursa olsun besin değerlerinin azalacağını, özellikle de Omega-3 değerlerinin hatırı sayılır seviyede düşeceğini belirtmektedir.

Kendinden yağlı balıkların ızgarada pişirilmesi veya fırınlanması maksimum lezzet elde etme açısından uygun olmakla birlikte, işin içerisine besin değerlerinin korunması konusu girdiğinde genellikle haşlama ve buharda pişirme yöntemleri tavsiye edilmektedir. Balığın kaynayan sıvıda haşlanması veya tencerenin buhar sepetinde pişirilmesi, hem sindirim açısından faydalı olacak, hem de besin değerlerinin en az kayıpla muhafaza edilmesini sağlayacaktır.

Afiyet olsun! :)


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/Blog/Bal%C3%84%C2%B1k-Ya%C3%84%C5%B8%C3%84%C2%B1-Almadan.jpg
29
Haz
Möller's Omega-3 Blog

Omega-3'ün Faydaları

<h1 style="margin-top: 0cm; background: white;">Omega-3'&uuml;n Faydaları</h1><p style="margin-top: 0cm; background: whi

Yazar: Möllers Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Blog/omega-3-800x400.jpg
26
Haz
Möller's Omega-3 Blog

Her Balık Omega-3 İçerir mi?

<h1><strong>Her Balık Omega-3 İ&ccedil;erir mi?</strong></h1><p>Omega-3&rsquo;&uuml;n sağlığımız i&ccedil;in ne kadar &o

Yazar: Möllers Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Image23-600x300.jpg
23
Haz
Möller's Omega-3 Blog

Hangi Omega-3 Kaynağı?

<h1>Hangi Omega-3 Kaynağı?</h1><p>Omega-3, bazı hayvansal ve bitkisel kaynaklardan sağlanabilmektedir. Bitkisel kaynakla

Yazar: Ferhat MISIRLI Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp