295
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > D Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir

Yazar : Ferhat MISIRLI

D Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir

Neden D Vitamini Eksikliği Yaşıyoruz

D vitamini deyince, akla en önemli kaynağı olan güneş geliyor. Ülkemizde dört mevsim yaşanmasına ve yazı bol güneşli geçirmemize rağmen, yaşanılan en yaygın sağlık sorunlarından biri D vitamini eksikliği. İstatistiklere göre D vitamini eksikliğinin oranı yüzde 90 seviyesinde… Vücudumuzdaki D vitamini sentezi güneş etkisiyle sağlanmasına rağmen, neden bu sorunu yaşıyoruz? Uzmanların görüşleri doğrultusunda konuyu inceleyelim.D vitamininden mahrum kalmamızın en temel sebebi güneşin tenimizle yeteri kadar buluşmamasıdır. Kapalı kıyafetler ya da yoğun güneş kremi kullanmanın sonucunda ultra viyole ışınları tenle temas edemiyor.

Güneş ve ten arasındaki engeller güneşten minimum oranda faydalanmamıza neden oluyor. Güneş kremini doğru zamanda doğru şekilde kullanmak gerekiyor. Örneğin öğle saatinde güneşten yararlanmak vücudumuzdaki D vitaminlerini aktif hale getiriyor. Bu saat aralığında 15 – 20 dakika güneş koruyucu kremler kullanmadan güneşlenmek yeterlidir. Kollar dirseklere, bacaklar ise dizlere kadar açık olacak şekilde güneşlenme yapılmalıdır. Güneş vücutla direkt olarak temas ettiğinde D vitamini sentezleniyor. Bir yandan D vitamini sentezlenmesini sağlamaya çalışırken, öbür yandan dermatoloji uzmanlarının uyarılarına göre cilt kanserine yakalanma riski olduğunu da düşünebilirsiniz.

Yazın A ve D Vitamini İçeren Balık Yağlarını Tüketmekten Korkmayın!

Uzmanlar bu konuya da açıklık getiriyor. Cilt kanseri için, öğle zamanı saatlerce güneş altında olmanın riskli olduğunu, oysaki D vitamini sentezi için sadece 15-20 dakikanın yeterli olduğunu belirtiyorlar.Bahar ve yaz aylarında alınan D vitamini, tüm bir kışı geçirmeye yetmiyor, D vitamini depoları dolduğunda vücuttaki yağ dokularında vitamin depolaması yapılabiliyor. Ancak sonbahar dönemine geçiş yapıldığında vücut yeniden D vitamini eksikliği yaşamaya başlıyor. Bahar ve yaz döneminde güneş sorun değil, ancak kış döneminde güneşten her fırsatta yararlanmak, D vitamini desteği almak gerekiyor. Özellikle kapalı ortamda çalışan kişiler yaz – kış güneşten mahrum kalıyor. Zaten D vitamini eksikliğinin bir diğer sebebi de çalışma saatleri. Bu yüzden ofis çalışanlarının D vitamini desteği kullanması öneriliyor. Besin destekleriyle eksikliği gidermek mümkündür.

D Vitamini Eksikliği Neye Sebep Olur?

Sağlıklı yaşamın temel vitaminlerinden biri olan D vitamini, en çok güneş ışınları aracılığıyla sağlanabiliyor. Ancak güneş yüzü görmeyen kapalı ortam çalışanları, bütün gün ofiste çalıştığı için güneşten faydalanamıyor, dolayısıyla D vitamini eksikliği yaşıyor.

Kronik yorgunluk, halsizlik, uyku hali, eklem ve kemiklerde ağrı - güçsüzlük, kas ağrıları, meme – rahim – bağırsak kanseri riski, D vitamini eksikliğinde ortaya çıkan rahatsızlıkların bir kısmını yansıtıyor. D vitamini bu kadar önemliyken ve ofis insanları mahrum kalıyorken ne yapmalı sorusuna cevap yine uzmanlardan geliyor. Vitamin yönünden ne durumda olduğumuzu görmek için düzenli kontrol ya da vücuttaki belirtileri takip etmeliyiz.

İşte D vitamininin eksikliğinin belirtileri;

  • Depresif ruh hali; hiçbir şeyden keyif almamak, sürekli uyumak, günlük yaşamdaki rutini ihmal etmek.
  • Kas ve kemik ağrıları; vücudun her noktasında kemik ağrıları, kaslarda kramplar ve kuvvet kaybı yaşamak.
  • Eklem ağrıları; eklemlerde ve parmaklarda ağrı hissetmek.
  • Yorgunluk; Sabahları uyanmakta zorlanmak ve gün içinde yorgun düşmek.
  • Aşırı terleme; özellikle baş ve boyun bölgesinde olmak üzere yoğun terlemek.
  • Kilo verememek; düzenli ve dengeli beslenmeye rağmen bir türlü kilo verememek.
  • Soğuk algınlığı ve nezle; çok sık soğuk algınlığı ve nezle rahatsızlığını yaşamak.
  • İshal ve kabızlık; her ikisi de D vitamini eksikliğinde kendisini gösterir.

Bu belirtilerin birkaçı ya da hepsi varsa vitamin değerlerini ölçtürmek üzere tahlil yaptırmanızı öneririz. D vitamini eksikliğinin tespitinde, mutlaka doktorun önerdiği dozda D vitamini desteği kullanılmalıdır. 


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/balik-ile-ilgili-atasozleri.jpg
05
Ağu
Möller's Omega-3 Blog

Balıklarla İlgili Atasözleri

<p>Balıklarla ile alakalı atas&ouml;zleri hangileridir? A&ccedil;ıklaması ve manalarıyla birlikte atas&ouml;zlerini derl

Yazar: Ferhat MISIRLI Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/shutterstock_633682376.jpg
02
Ağu
Möller's Omega-3 Blog

Sardalya Balığının Faydaları

<p>Sardalya k&uuml;&ccedil;&uuml;k bir balık ancak i&ccedil;erdiği faydalar ile olduk&ccedil;a &ouml;nemli ve lezzetli b

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/balik-mantisi.jpg
01
Ağu
Möller's Omega-3 Blog

Balık mantısı denediniz mi

<div class="parts ingredients"><div class="topCaption"><p>Balıktan&nbsp;asla&nbsp;<strong>mantı</strong> mı olur? demeyi

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp