43
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Hangi Omega-3 Kaynağı?

Yazar : Ferhat MISIRLI

Hangi Omega-3 Kaynağı?

Hangi Omega-3 Kaynağı?

Omega-3, bazı hayvansal ve bitkisel kaynaklardan sağlanabilmektedir. Bitkisel kaynaklardan sağlanan omega-3 yağ asitlerinin çok az miktarı vücudumuz tarafından kullanılabilmektedir. Bu nedenle hayvansal kaynakların daha iyi omega-3 kaynağı olduğu belirtilmektedir. Balık, en iyi omega-3 kaynağı olarak bilinmektedir. Burada dikkat edilecek konu, her balıktaki omega-3 miktarının aynı olmadığıdır. Soğuk ve derin denizlerde yaşayan balıklar, soğuk iklim koşullarına adapte olabilmek için yağlıdırlar. Bir balık ne kadar yağlı ise o kadar iyi omega-3 kaynağıdır. Bu nedenle Kuzey Atlantik Denizi gibi soğuk deniz balıklarından elde edilen ürünlerdeki omega-3 miktarı daha yüksektir.

Hangi Miktarda Ne Kadar Omega-3 Yağ Asitleri EPA ve DHA Mevcut?

Piyasada farklı içeriklerde birçok balık yağı markası bulabilirsiniz. Balık yağı miktarının yüksek olması o ürünün yüksek miktar omega-3 içermesi anlamında değildir. Ürün seçiminde balık yağı miktarına değil, vücudumuzda etkili olan omega-3 yağ asitleri EPA ve DHA miktarlarının ne kadar olduğuna bakılması gerekmektedir. Dikkat edilmesi gereken bir nokta da, hangi porsiyonda bu miktarları içerdiğidir.Bazı ürünlerin üzerinde 10 ml’deki (2 ölçek) içerik belirtilmekte, ürünü satın alırken buna dikkat edilmediği takdirde alışkanlıkla bir ölçek kullanılarak belirtilen miktarların aslında yarısından faydalanılmaktadır. Bu nedenle alınan ürünün muhakkak günde ne kadar kullanılması gerektiği önerisine uyulmalı, tavsiye edilen kullanım miktarına göre içerik değerlendirmesi yapılmalıdır.

Günlük Omega 3 İhtiyacı Nedir?

Aynı zamanda her balık yağı markası, aynı miktar EPA ve DHA içerse bile, vücuttaki etkileri aynı olacağı (aynı biyoyararlanıma sahip olacakları) anlamında değildir.

Hangi Formdan Üretildiğinin Önemini Biliyor musunuz?

3 farklı balık yağı formu vardır: Trigliserid ve Serbest Yağ Asidi formu doğal formlar olup, vücuttaki biyoyararlanımları yüksektir.

Etil ester formu ise sentetiktir ve vücuttaki biyoyararlanımı düşüktür. Etil ester formlu balık yağlarının içeriğindeki EPA ve DHA miktarlarının genelde vücutta 1/3’ünün (3’te birinin), bir bilimsel çalışmada ise 1/5 (5’te birinin) etkili olduğu belirtilmektedir.Bu nedenle EPA ve DHA değerleri yüksek görünen bir ürünün, aslında hangi formdan üretildiği sorgulanmalıdır. 

Kaynak: EFSA Journal 2012; 10 (7): 2815


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/Ekran-Resmi-2015-03-24-15.09.22-600x300.png
25
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Çocuklara Balığı Nasıl Sevdirebilirsiniz?

<h1>&Ccedil;ocuğunuz Balık Yemiyor Mu?</h1><p style="text-align: justify;">&Ccedil;ocuklarda bazı zamanlar balıklara kar

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/108-balik-enler-600x300.png
22
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Aralık Ayında Tüketilen Balıklar

<h1>Aralık'ta T&uuml;ketilen Balıklar</h1><p>Balık t&uuml;ketimi s&ouml;z konusu olduğunda bulunduğunuz aydaki <strong>m

Yazar: Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Blog/cocukluk-doneminde-balik-tuketimi.png
18
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Çocukluk döneminde balık tüketimi

<div class="entry-content"><h1>&Ccedil;ocukluk D&ouml;neminde Balık T&uuml;ketimi</h1><p>T&uuml;m yaşam boyunca, beyin g

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp