329
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Her Balık Omega-3 İçerir mi?

Yazar : Möllers Editör

Her Balık Omega-3 İçerir mi?

Her Balık Omega-3 İçerir mi?

Omega-3’ün sağlığımız için ne kadar önemli ve gerekli olduğu konusunda yaşanılan farkındalık balık tüketim oranlarını bir nebze de olsa arttırmış durumda. Toplumun büyük bir kısmı Omega-3 alımı için her türlü balığın tüketilebileceğini, tüm balıklarda Omega-3 yağ asitlerinin olduğunu genel anlamda biliyor.

Ancak her balıkta yüksek oranda yağ asidi olduğunu söylemek mümkün değildir Peki omega 3 yağ asitlerini doğru miktarlarda elde etmek için hangi balıkları tüketmek gerekiyor?Tüm balıklarda Omega-3 vardır, fakat soğuk ve derin denizlerde yaşayan yağlı balıklarda daha fazla omega-3 bulunur. Deniz ürünleri tüketemeyenler için semiz otu, ceviz, keten tohumu gibi bitkisel kaynaklardan da alımı sağlanabiliyor.

Fakat bitkisel kaynaklardan sağlanan omega-3’ün vücut tarafından kullanımı hayvansal kaynaklardan sağlanan kadar olamıyor. Balık yağı takviyeleri yüksek miktarda Omega-3 desteği sağlıyor. Elbette, kullanılacak balık yağının kalitesi ve saflığı güvenli kullanım açısından önem oluşturuyor. Gelişim çağındaki çocukların, anne adaylarının, tüm yetişkinlerin düzenli olarak Omega 3 alması yaşamı olumlu yönde etkiliyor, gelişimi destekliyor, zihinsel ve fiziksel birçok fayda sağlıyor.

Her Balık Yağından Aynı Miktarda Omega-3 Elde Edilemez!

Balık Yağı miktarı

Deniz ürünleri içerisinde balıklar, omega-3 bakımından çok zengindir. İnsan vücudu için gerekli olan omega-3, en fazla soğuk deniz balıklarında bulunmaktadır. Omega 3, zihinsel gelişimden, kalp ve damar hastalıklarının önlenmesine kadar birçok alanda etkinliğe sahiptir.

Balıklardan üretilen balık yağları ise,balık yiyemeyenler için pratik bir çözümdür ve balık yağı hapı:https://www.mollers.com.tr/mollers-omega-3-kapsul diye bilinen kapsüller halinde ya da balık yağı şurubu:https://www.mollers.com.tr/mollers-omega-3-cod-liver-oil-250-ml-sivi olarak bilinen sıvı halindeki seçenekleri ile her yaş için kullanımı kolaylaştırmaktadır.

Elbette ki, her balık yağı aynı kalitede, içerikte ve güvenilirlikte değildir. Somon, morina, orkinos, alabalık, sardalya, tekir, ringa, dil, uskumru ve hamsi gibi balık türlerinden özel üretim teknolojileriyle elde edilen yağlar, saflaştırma işlemine tabi tutularak ağır metaller gibi sağlığa zararlı olabilecek maddelerden ayrıştırılmaktadır. Balık yağları arasında kalite farklılığı, uygulanan üretim teknolojisinden ve saflaştırma yönteminden kaynaklıdır.

Balık yağlarının elde edildiği balıkların hangi denizlerde yaşadığı da, üretilen balık yağlarının içeriğindeki omega-3 yağ asitleri EPA ve DHA miktarlarını etkilemektedir. Ne kadar soğuk deniz balığı olursa, o kadar balık yağında bulunan omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA miktarları yüksek olacaktır.

Omega 3 Her Balıkta Var Mı?

Balıklarda Omega 3 Oranı

Omega-3’ün sağlığımız için ne kadar önemli ve gerekli olduğu konusunda yaşanılan farkındalık balık tüketim oranlarını bir nebze de olsa arttırmış durumda. Toplumun büyük bir kısmı Omega-3 alımı için her türlü balığın tüketilebileceğini, tüm balıklarda Omega-3 yağ asitlerinin olduğunu genel anlamda biliyor.

Ancak her balıkta yüksek oranda yağ asidi olduğunu söylemek mümkün değildir. Tüm balıklarda Omega-3 vardır, fakat soğuk ve derin denizlerde yaşayan yağlı balıklarda daha fazla omega-3 bulunur.Deniz ürünleri tüketemeyenler için semiz otu, ceviz, keten tohumu gibi bitkisel kaynaklardan da alımı sağlanabiliyor.

https://www.mollers.com.tr/mollers-balik-yagi-sss ile sık sorulan sorulara göz atabilirsiniz.

Fakat bitkisel kaynaklardan sağlanan omega-3’ün vücut tarafından kullanımı hayvansal kaynaklardan sağlanan kadar olamıyor. Balık yağı takviyeleri yüksek miktarda Omega-3 desteği sağlıyor. Elbette, kullanılacak balık yağının kalitesi ve saflığı güvenli kullanım açısından önem oluşturuyor. Gelişim çağındaki çocukların, anne adaylarının, tüm yetişkinlerin düzenli olarak Omega 3 alması yaşamı olumlu yönde etkiliyor, gelişimi destekliyor, zihinsel ve fiziksel birçok fayda sağlıyor.

Omega 3 Desteği için Balık Yağları

Omega 3 içeren gıdalar, çocuk veya yetişkin olsun herkesin beslenmesinde düzenli olarak yer almalıdır. Yeterli tüketim yapılamadığı zaman, vücudun ihtiyacı olan omega-3’ü sağlayacak takviye edici gıdalardan da destek alınabilir. Balık yağları önemli bir omega 3 kaynağıdır, fakat balık yağı markalarının aynı özelliklerde olmadığı düşünüldüğünde, akla “en iyi balık yağının hangi özelliklere sahip olması gerektiği” sorusunu getirmektedir.En iyi balık yağının özellikleri; Yüksek üretim kalitesine sahip, ihtiyacı karşılayan Omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA miktarlarını içeren, zararlı maddelerden arındırılmış olduğu.

Analiz raporlarıyla gösterilerek saflığı garantili ve ayrıca doğal formda olan, balık kokusu ve mide rahatsızlığı hissettirmeyip zorlanmadan kolay kullanım olanağı sağlayan balık yağı olarak özetlenebilir. Nitekim sıvı formlardaki balık yağları için lezzetli aromalara sahip çocuklar kadar yetişkinler tarafından da sevilerek tüketilen balık yağı markaları da mevcuttur. 

Peki deniz ürünlerini sevmiyorsanız ne yapmalısınız? Semiz otu, ceviz ve keten tohumu gibi bitkisel kaynaklar aracılığı ile omega-3 desteği alabilirsiniz. Ancak bu gıdalar ile elde edeceğiniz omega-3 takviyesi ihtiyacınızın çok daha altında olacaktır. Ancak bu sorun için de bir çözüm var. Balık yağı tüketmeyi deneyebilirsiniz. Balık yağları birçok formda bulunur. Sıvı formlu balık yağlarını tercih edebileceğiniz gibi, kapsül formunda üretilen balık yağlarını kullanarak da, kolaylıkla günlük omega-3 ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/beslenme-ile-alinan-yaglar.png
19
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Kinoanın faydaları

<div class="nd-article"><h1 class="nd-article__title">Kinoanın Faydaları&nbsp;</h1><p class="nd-article__spot">Kinoanın&

Yazar: Ferhat MISIRLI Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/shutterstock_92515687-800x400.jpg
15
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Tuzda Kalkan Tarifi

<h1>Kalkan Balığı Hakkında Her Şey</h1><p>Yassı şekli ve enfes lezzetiyle bir&ccedil;ok hayranı olan kalkan balığı yakla

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/beslenme-ile-alinan-yaglar.jpg
12
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Beslenme İle Alınan Yağlar

<h1><strong>BESLENME İLE ALINAN YAĞLAR</strong></h1><p>Yağlar, beslenmemizin &ouml;nemli bir par&ccedil;asıdır ve karbon

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp