109
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > İçeriğinde Doğal D Vitamini Bulunan Balık Yağlarının Yazın Kullanımı

Yazar : Möller's Editör

İçeriğinde Doğal D Vitamini Bulunan Balık Yağlarının Yazın Kullanımı

Yazın Yeterli D Vitamini Alabiliyor Muyuz?

Her yaştan insanın D vitaminine ihtiyacı bulunmaktadır. Vücudumuz D vitaminin önemli bir bölümünü güneş ışınlarının etkisiyle deride oluşturmaktadır. Ülkemiz güneş ışınları açısından oldukça zengin bir coğrafyada bulunmasına rağmen, günümüzde D vitamini yetersizliği hem çocuklar hem de yetişkinler açısından önemli bir sorun olmaya başlamıştır.Kan analizi ile öğrenilen D vitamini seviyelerinin değerlendirilmesi şu şekildedir:

>30 ng/mlNormal
20-30 ng/mlD vitamini yetersizliği
<20 ng/mlD vitamini eksikliği

Her ne kadar günlük D vitamini gereksiniminin; kolların, bacakların ve yüzün 20 dakika süreyle gün ışığında kalmasıyla karşılanabildiği belirtilse de, bazı durumlarda değişkenlik gösterebilmektedir. Örneğin;

  • Yaşın ilerlemesiyle birlikte D vitamininin deride yapımı orantılı olarak azalır.
  • Koyu deri rengine sahip kişilerin özellikle kış aylarında uzun süreli gün ışığına gereksinimleri vardır.
  • Güneş koruyucuların kullanımı deride D vitamini oluşumunu engeller.
  • Bazı tıbbi sorunlar da bağırsaklardan D vitamini emilimini engelleyebilmekte ve de D vitamininin etkin formuna dönüşememesine neden olmaktadır.

D vitamininin diğer önemli kaynakları da, içinde D vitamini olduğu belirtilen balık yağları, karaciğer, yumurta ve tereyağı gibi bazı doğal gıdalardır. Bu gıdaların beslenmeye eklenmesi, günlük D vitamini ihtiyacının karşılanmasına yardımcı olmaktadır. Möller’s Omega 3, her 5 ml’sinde bulunan 10 mcg (400 IU) doğal D vitamini içeriğiyle, çocukların ve yetişkinlerin günlük alması gerekli olan D vitamini ihtiyacını da karşılayabilmekte ve yazın da güvenle kullanılabilmektedir.

Yazın Güneşlenmek D Vitamini İhtiyacını Karşılamaya Yeterli mi?

Türkiye’de D vitamini eksikliği yaşayanların oranı yüzde 90 seviyesinde. D vitamini kaynağını güneşten alan bir vitamin, ancak tek başına güneş hiçbir zaman yeterli değil. Aslında D vitaminini besinlerden alıyoruz, güneş bu vitamini güçlü ışınlarıyla aktif hale getiriyor. Bu yüzden sadece güneşlenmek D vitamini ihtiyacını karşılamıyor. Güneş ışınları elbette D vitamini bakımından sağlıklı, destekleyici bir etken, ama uzmanlar güneşe güvenerek D vitaminince zengin beslenmeyi, hatta besin desteği almayı ihmal etmeyin diyor.

Yaz aylarında güneşin bol olduğu günlerde güneş banyosu yapmak, güneşlenmek, azalmış D vitamini seviyesinin normale dönmesinde gerek duyulan D vitamini ihtiyacını karşılamada yetersiz kalabiliyor. D vitamini içeren beslenme önerilerinde özellikle Omega 3 açısından zengin balık türlerinin tüketimi öneriliyor.

Deniz ürünleri hem Omega 3 hem de D vitamini desteği sunuyor. Yumurta ve süt de D vitamini açısından ideal besinlerdir. Bu beslenme döngüsünde 100 - 150 IU (ünite) D vitamini almak mümkün. Güneşlenme ise 200 - 300 IU oranında D vitamini alımını sağlıyor. Ancak hala yeterli değil. Uzmanlara göre D vitamini seviyesini korumak için günlük 400 - 600 IU D vitaminine ihtiyaç duyuluyor. İleri yaşlarda 800 IU’ye çıkıyor.

Eğer kan tahlili sonucunda D vitamini eksikliği tespit edilmiş ise, hekimler tarafından daha yüksek dozlarda D vitamini kullanılması öneriliyor. Yeterli düzeyde D vitamini alınamadığı zaman, D vitamini içeren takviyeler ihtiyacı karşılayan önemli desteklerdir. Doktorlara göre D vitamini ve Omega 3 alımı asla ihmal edilmemeli. Vitamin ve sağlıklı yağlardan mahrum kalmak kronik hastalıklara zemin hazırlıyor. Bu nedenle her mevsim Omega 3 desteği, ihtiyaca göre de D vitamini desteği alınmalıdır. 

D Vitamini Bulunan Balık Yağlarının Yazın Kullanımı

D vitamini, kalsiyum ve fosfor emilimini düzenleyerek kemik ve diş sağlığının korunmasına yardımcı olurken, ayrıca kalp sağlığından beyin fonksiyonlarının korunmasına kadar genel sağlığımız için de önemli bir vitamindir. Günlük ihtiyacımızı tereyağı, karaciğer ve yumurta gibi besinlerle kısmen karşılayabilmekteyiz. Ancak ilerleyen yaş, bağırsak fonksiyonları düzensizliği gibi etmenler D vitamini emilimini azaltabilmektedir. Ayrıca vücudumuzda doğal olarak bulunan inaktif haldeki D3 vitamininin, aktif D3 vitaminine dönüşümünü sağlayan kaynak olan güneş ışınlarından da yeteri kadar faydalanamamamız, ciddi boyutlara ulaşan D vitamini eksikliği ile yüz yüze kalmamıza neden olmaktadır.

Günlük güneşlik olan ülkemizde, yazın dahi D vitamini eksikliği görülme oranı neden ciddi boyutlardadır?

Öğlen güneşindeki vücudumuza dik gelen UVB ışınlarının vücudumuzda D vitamini dönüşümünü sağlarken, öğleden önce ve sonraki vücudumuza eğimli gelen UVA ışınlarının vücudumuzda D vitamini dönüşümünü sağlayamadığını daha önceki yazılarımızda bahsetmiştik. Kendiniz veya çocuklarınız için sormanız gereken sorular şunlardır:

  • Öğlen güneşinde kalıyor muyuz?
  • Kalıyorsak ne kadar süre kalıyoruz?
  • Her gün öğlen güneşinden faydalanabiliyor muyuz?
  • Güneş koruyucu kremler kullanıyor muyuz?

Neden D Vitamini Eksikliği Yaşıyoruz?

Uzmanlara göre, her gün öğlen güneşi altında en az 20 dakika güneş koruyucu krem kullanmadan kaldığımız takdirde günlük D vitamini ihtiyacımız karşılanabilmektedir. Oysaki günümüz şartlarının getirisi olarak yukarıdaki soruların tamamına olması gereken doğru cevabı vermek zor… Bir yandan kanserojen etkiye karşı kendimizi koruma altına alırken, diğer yandan D vitamini eksikliği oluşumuna zemin hazırlıyoruz.

Sağlığımız açısından önemli yeri olan D vitamini eksikliğiyle mücadele etmede, sentetik D vitamini takviyelerinin kullanımının yanı sıra cod liver oil ürünleri de önerilmektedir. Cod Liver Oil ürünleri hem güçlü Omega-3 yağ asitleri kaynağı olmasının yanında, ayrıca A ve D vitaminlerinin de doğal kaynağıdır. Böylece hem Omega-3 ihtiyacının hem de günlük D vitamini ihtiyacının karşılanmasına yardımcı olmaktadır.

Cod Liver Oil olan “Möller’s Omega-3”ün her gün alınan 5 ml’si ile günlük 10 mcg (400 IU) D3 vitamini desteği sağlanmaktadır. Bu miktar çocuklar ve yetişkinler için D vitamini eksikliği ile mücadele etmek açısından günlük ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olduğu gibi, yazın da güvenle kullanım imkânı sağlamaktadır.

NOT: Ülkemizde D vitamini eksikliği olmayan çocuklar için günde 12,5 mcg’a kadar, yetişkinler için de günde 25 mcg’a kadar takviye edici gıdalarla D vitamini alımının güvenilir olduğunu belirtilmektedir. Eğer D vitamini eksikliği tespit edilmişse, doktor önerisiyle daha yüksek dozların kullanımı gerekmektedir.

 


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/beslenme-ile-alinan-yaglar.png
19
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Kinoanın faydaları

<div class="nd-article"><h1 class="nd-article__title">Kinoanın Faydaları&nbsp;</h1><p class="nd-article__spot">Kinoanın&

Yazar: Ferhat MISIRLI Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/shutterstock_92515687-800x400.jpg
15
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Tuzda Kalkan Tarifi

<h1>Kalkan Balığı Hakkında Her Şey</h1><p>Yassı şekli ve enfes lezzetiyle bir&ccedil;ok hayranı olan kalkan balığı yakla

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/beslenme-ile-alinan-yaglar.jpg
12
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Beslenme İle Alınan Yağlar

<h1><strong>BESLENME İLE ALINAN YAĞLAR</strong></h1><p>Yağlar, beslenmemizin &ouml;nemli bir par&ccedil;asıdır ve karbon

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp