118
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > İftarda Balık Tüketin!

Yazar : Möllers Editör

İftarda Balık Tüketin!

Ramazan'da Balık Tüketin!

Balık enerji veren, içerdiği vitamin ve mineraller ile öğünlerde yer alması gereken bir besindir. Uzun saatler oruç tutulan Ramazan ayında da balığın vücuda verdiği faydalardan yararlanmak gerekir. Ramazan ayında balık tüketmek neden önemlidir sorusunun cevabı için yazıyı okuyabilirsiniz.

Ramazan Ayında Balık Tüketmeli miyiz?

Her ay farklı bir türü bol miktarda avlanan balıklar, fırında, ızgara, buğulama ve hatta çorba gibi çeşitli şekillerde tüketilebilir. Ramazan ayında uzun saatler aç kalan vücut için eksik kalan vitamin ve mineralleri tamamlayacak bir gıdadır.

Balık, omega 3 yağ asidi barındıran yüksek protein değerine sahip bir besin kaynağıdır. Haftada en az iki kere tüketilmesi gerekir. İnsan sağlığını koruyucu etkisi olduğu için uzun saatler oruç tutulan iftar sofralarında muhakkak yerini almalıdır.

İftar Sofralarında Neden Balık Tercih Edilir?

Ramazan ayında uzun saatler besin tüketilmediği için iftar saatinde insanlar yiyeceklere aşırı yüklenebilir. İlerleyen saatlerde bu mideyi rahatsız eder. İftar saatlerinde sindirimi kolay yiyecekler yemek hazımsızlığı ve engeller. Balık sindirimi kolay bir yiyecek olduğu için mideyi rahatlatır. Vücut akşamı rahat geçirir ve sahur için de hazır olur.

Oruçlu iken kaybedilen enerji, balığın içerdiği yüksek protein ve mineraller sayesinde geri kazanılır.  Gün içinde yorulan ve güç kaybeden insan metabolizmasını düzenler. Kişilerin tercihine göre sahurda bile tüketilebilir. 

Çocuklarda Zeka Gelişimi ve Sağlıklı Uyku İçin Balık

Ramazan Ayında Balık Tüketmenin Faydaları

Normal öğünlerde sofralarımızdan eksik etmememiz gereken balık ramazan ayında da vücudun eksilen vitamin ve mineral değerlerini düzenlemesi için gereklidir. Ramazan ayında balık tüketmenin faydalarını şöyle sıralayabiliriz:

  • Balık gün içinde aç kalan vücut için şifa kaynağıdır.
  • İçeriğindeki omega 3 yağ asidi iyileştiren bir yağ olduğu için uzun süren açlıktan sonra vücuda fayda sağlar.
  • Balığın protein deposu olması nedeni ile ramazanda tüketmek sağlıklıdır.
  • Balığın çorba, ızgara, buğulama gibi çok çeşitli şekillerde yapılması iftar sofraları için sağlıklı alternatifleri artırır.
  • İftarda oruç açıldıktan sonra kan şekerini yükseltmeyecek bir yiyecek için balık çok iyi bir besindir. 
  • İftarda balık tüketmek balık etinde bağ doku bulunmadığı için ağır yağlı yemeklerin aksine hazmı kolaylaştırır.
  • Her çeşit bütçeye hitap ettiği için sık sık tüketilerek sağlıklı beslenmeye katkı sağlar.
  • Balık kızartılarak tüketilmediği takdirde yani çorba ya da fırında balık tercih edildiğinde susamadan rahat bir gün geçirilebilir.
  • İftar ile sahur arasında ki süre kısa ise balık tercih etmek mideyi yormayacağı için tercih edilebilir.

Ramazan Ayında Balık Tüketirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ramazan ayında iftar ya da sahurda balığı kızartarak tüketmek gün içinde susamaya neden olur. Kızartılmış balık kokusu ağır kokulara sebep olacağı için balığı fırında pişirmek daha uygun olur. Balık çorbası, balıklı salata, buğulama gibi çeşitleri de yapılabilir.

Balık alırken taze olduğu bilinen, soğuk zinciri muhafaza edilmiş şekilde olmasına dikkat edilmelidir. Özellikle yaz aylarında balık çabuk bozulabileceği için taze olmasına özen gösterilmelidir. Ramazan ayında da mevsiminde ve ayına uygun balık tüketmeye dikkat etmek gerekir. Balık eti karbonhidrat içermediği için içeriği yağ ve proteinden oluşur. Balık çeşitlerinde protein miktarı değişmezken yağ miktarı farklılık gösterir. Yağlı balıkların enerji değeri daha yüksektir. Bu nedenle Ramazan ayında enerji değeri yüksek yağlı balıklar tercih edilebilir.

Besinler ile alınan protein ısı ve enerji üretimi için kullanılır. Balık etinin %20 oranında protein içermesi nedeniyle Ramazan ayında tüketilebilecek mükemmel gıdalardan biridir. Aynı zamanda omega 3 yağ asitleri, kalbin normal fonksiyonunun sürdürülmesine katkıda bulunur. Dengeli ve çeşitli beslenme sağlıklı yaşam için önemlidir. İlaç değildir. Takviye edici gıdadır. Çeşitli pişirme şekilleri ile iftar sofralarını zenginleştirir. Hazmı kolay olduğu için iftar ve sahur arasında ki sürenin rahat geçirilmesini sağlar. Bütün bu sebeplerden dolayı Ramazan ayında da bol bol balık tüketilmelidir.


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/blog_20210303.png
01
Ara
Möller's Omega-3 Blog

Türkiye’de Balık Tüketimi

<h1><strong>T&uuml;rkiye&rsquo;de Balık T&uuml;ketim Oranları</strong></h1><p>T&uuml;rkiye balık&ccedil;ılık konusunda z

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Ekran-Resmi-2015-03-24-15.09.22-600x300.png
25
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Çocuklara Balığı Nasıl Sevdirebilirsiniz?

<h1>&Ccedil;ocuğunuz Balık Yemiyor Mu?</h1><p style="text-align: justify;">&Ccedil;ocuklarda bazı zamanlar balıklara kar

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/108-balik-enler-600x300.png
22
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Aralık Ayında Tüketilen Balıklar

<h1>Aralık'ta T&uuml;ketilen Balıklar</h1><p>Balık t&uuml;ketimi s&ouml;z konusu olduğunda bulunduğunuz aydaki <strong>m

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Satın almak için tıklayınız Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp