300
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Omega-3'ün Faydaları

Yazar : Möllers Editör

Omega-3'ün Faydaları

Omega-3'ün Faydaları

Omega-3 yağ asitleri çoklu doymamış yağ asitleridir. Bu yağ asitlerine vücudumuzun ihtiyacı vardır, ancak vücut tarafından üretilemediği için dışardan almamız gerekmektedir. Omega 3’ün temel bileşeninde DHA ve EPA adı verilen iki ayrı yağ asidi yatmaktadır. Bu iki bileşenden özellikle DHA beynin de temel parçalarını oluşturur ve sağlıklı bir beyinde bolca bulunur. DHA, küçük yaşlarda beyin gelişiminin destek sağladığı gözlemlenirken, yapılan araştırmalar, omega-3 yağ asidi tüketen çocukların okul başarılarında gelişme olduğunu gösteriyor. Omega-3 yağ asitleri bitkisel yollardan daha düşük oranlarda elde edilebileceği gibi, en temel kaynakları balıklar olarak biliniyor. Ancak yazımızın başında da belirttiğimiz gibi her balık eşit derecede omega-3 barındırmıyor.

Omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA, başta beyin, göz, kalp gibi önemli organlar olmak üzere sağlıklı vücut sistemi için gereklidir. Çocukların zihinsel gelişiminden, dikkat problemine kadar birçok amaçla balık yağları tüketilebilir. Omega-3 içerisinde yer alan EPA ve DHA’nın, kalp ve damar hastalıklarına karşı koruyucu etkileri uzun zamandır bilinmektedir ve bilimsel çalışmalarla gösterilmiştir. Damarlar içindeki daralmaya sebep oluşturan kan pıhtılaşmasının önlenmesini ve kolesterol seviyesinin dengelenmesini sağlayarak damar sertliği olarak bilinen ateroskleroz oluşumuyla ve kalp ritm bozukluğuyla mücadele etmeye, kandaki şeker seviyesini dengelemeye yardımcı olur.

Beyin fonksiyonlarının, görme yetisinin ve sinir sisteminin güçlendirilmesinde omega-3 yağ asitlerinden DHA’nın önemi büyüktür. Çocuklarda algılama, öğrenme kapasitesinde artış, okul başarısını olumsuz etkileyen dikkat eksikliğinin önlenmesi omega-3 yağ asitleri ile mümkün olabilmektedir. Unutkanlık, depresyon, demans ve Alzheimer gibi sinir sistemi hastalıklarına karşı da omega-3 desteğinden fayda sağlanabilmektedir. Omega-3, görme yetisinin güçlendirilmesine de katkıda bulunur. Gözün retina tabakası DHA bakımından zengindir.

Omega-3 ile göz sağlığı desteklenerek, görme problemleri, göz kuruluğu, sarı nokta hastalığı gibi rahatsızlıklara karşı korunma sağlanabilir. Antienflamatuar etkiye sahip olan, bağışıklık gelişiminde de rol oynar. Soğuk algınlıkları, grip enfeksiyonları gibi sıklıkla karşılaşılan rahatsızlıklara karşı vücudun savunmasının güçlendirilmesinde ve kanser, iltihaplı eklem rahatsızlıkları gibi kronik hastalıkların önlenmesinde omega 3 desteğinden fayda görülmektedir.

Omega 3 Desteği için Balık Yağları

Omega 3 içeren gıdalar, çocuk veya yetişkin olsun herkesin beslenmesinde düzenli olarak yer almalıdır. Yeterli tüketim yapılamadığı zaman, vücudun ihtiyacı olan omega-3’ü sağlayacak takviye edici gıdalardan da destek alınabilir. Balık yağları önemli bir omega 3 kaynağıdır, fakat balık yağı markalarının aynı özelliklerde olmadığı düşünüldüğünde, akla “en iyi balık yağının hangi özelliklere sahip olması gerektiği” sorusunu getirmektedir.

En iyi balık yağının özellikleri; Yüksek üretim kalitesine sahip, ihtiyacı karşılayan Omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA miktarlarını içeren, zararlı maddelerden arındırılmış olduğu. Analiz raporlarıyla gösterilerek saflığı garantili ve ayrıca doğal formda olan, balık kokusu ve mide rahatsızlığı hissettirmeyip zorlanmadan kolay kullanım olanağı sağlayan balık yağı olarak özetlenebilir. Nitekim sıvı formlardaki balık yağları için lezzetli aromalara sahip çocuklar kadar yetişkinler tarafından da sevilerek tüketilen balık yağı markaları da mevcuttur.  


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/shutterstock_92515687-800x400.jpg
15
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Tuzda Kalkan Tarifi

<h1>Kalkan Balığı Hakkında Her Şey</h1><p>Yassı şekli ve enfes lezzetiyle bir&ccedil;ok hayranı olan kalkan balığı yakla

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/beslenme-ile-alinan-yaglar.jpg
12
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Beslenme İle Alınan Yağlar

<h1><strong>BESLENME İLE ALINAN YAĞLAR</strong></h1><p>Yağlar, beslenmemizin &ouml;nemli bir par&ccedil;asıdır ve karbon

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/moollers_21-600x300.png
08
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Möller’s Omega 3 Tüketim Süresi

<h1 style="text-align: justify;">M&ouml;ller&rsquo;s Omega 3 T&uuml;ketim S&uuml;resi</h1><p style="text-align: justify;

Yazar: Ferhat MISIRLI Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp