1351
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Omega 3 ve Omega 6 Arasındaki Farklar Nelerdir?

Yazar : Möllers Editör

Omega 3 ve Omega 6 Arasındaki Farklar Nelerdir?

Omega 3 ve Omega 6 Arasındaki Farklar

Omega 3 ve omega 6 vücut tarafından üretilemeyen, dışarıdan alınması gereken önemli yağlardır. Sağlıklı beslenmek için bu önemli yağları dengeli bir şekilde vücuda kazandırmak gerekir. Omega 3 ve omega 6 hangi besinlerde bulunur, eksikliğinde neler olur, arasındaki farklar nelerdir gibi bilgileri sizler için derledik.

Omega 3 ve Omega 6 Hangi Besinlerde Bulunur?

Omega yağ asitleri sağlıklı bir beslenmenin olmazlarındandır. Omega 3 ve omega 6’nın vücut için önemi ve faydası farklıdır. Sağlıklı bir beslenme listesi hazırlayabilmek için öncelikle omega 3 ve omega 6  içeren besinleri bilmek gerekir. Bu şekilde doğru beslenmeyi öğrenip vücuda kazandırılabilir. Omega 3 bulunduran en güçlü kaynaklar deniz ürünleridir. Omega 3 açısından en zengin olan somon, uskumru, hamsi ve sardalya gibi balıklar ülkemizde de bolca bulunur.  Ceviz, keten tohumu, soya fasulyesi yağı,bal kabağı çekirdeği, semizotu gibi bitkisel kaynaklarda da omega 3 bulunur. Omega 6 ise kaju, badem, susam yağı, mısırözü yağı, ayçiçek yağı gibi bitkisel kaynaklarda bulunur.

Omega 3 ve Omega 6 Eksikliğinde Neler Olur? 

Vücudumuzda kendiliğinden üretilmediği için besinlerden sağladığımız omega 3 ve omega 6 eksikliğinde oluşabilecek zararların farkında olmak gerekir. Böylece beslenme alışkanlıklarımıza dengeli bir yön vermemiz  sağlanalabilir. Omega 3 miktarı vücutta ne kadar artarsa o kadar fayda görülür. Omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA içerir. DHA normal beyin fonksiyonlarının ve normal görme yetisinin korunmasında rol oynar. EPA ve DHA kalbin normal fonksiyonunun sürdürülmesine katkıda bulunur. DHA’ nın anne tarafından alınması fetusun ve emzirilen bebeklerin normal beyin ve normal göz gelişimini destekler. Dengeli ve çeşitli beslenme sağlıklı yaşam için önemlidir.

Omega 6 ise yine vücudun üretemediği ve dışardan alınması gereken bir yağ asididir. Bir çok besinin omega 6 içermesi nedeni ile vücutta eksikliğine sık rastlanmaz. Omega 6’yı vücuda dengeli bir şekilde almak gerekir. Fazla miktarda tüketildiğinde depresyon, dikkat eksikliği, cilt problemleri, kepek oluşumu, görme problemleri, iltihaplı rahatsızlara neden olabilir. 

Omega 3 ve Omega 6 Dengesi Nasıl Kurulur?

Uzmanlar tarafından yetişkin bir birey için günlük alınması gereken omega 6 miktarı 12-17 gr olarak tavsiye edilir. Bu miktara dikkat edildiğinde vücuda alınan bu oranının bire bir olması gerekir. En düşük ihtimalle bire dört olmalıdır. Balık tüketiminin az olması, zeytinyağı ve hayvansal yağların az tüketilmesi, omega 6 açısından zengin margarin, ayçiçek ve mısırözü gibi yağların sık kullanılması gibi sebeplerle bu denge günümüzde omega 6/omega 3 oranı 30/1 ya da 50/1 gibi oranlara kadar düşmüştür. Omega 3 ve omega 6 arasındaki denge bozulursa ortak enzimlere sahip oldukları için omega 3 olumlu etkilerini azaltır. Bu durumda  depresyon, obezite, hiperaktivite gibi rahatsızlıklar görülebilir. Bu nedenle yeterli miktarda omega 6 almak ve omega 3 ile arasındaki orana dikkat etmek gerekir.

Omega 3 Yetersiz Geldiğinde Ne Yapılabilir?

Vücuttaki 3 oranını artırabilmek için, alınan besinler yeterli gelmiyorsa balık yağı takviyesi kullanılabilir. Balık yağı omega 3’ü bol miktarda içerir. Balık yağı, özellikle soğuk ve derin ortamda gelişen yağlı balıklardan elde edilen hayvansal bir yağdır. Aynı zamanda yağ asitlerinin besin kaynağıdır. Vücutta üretilemez ve depo edilemez. Vücuda alınan bazı vitaminlerin istenilen emilimi göstermesi için balık yağı takviyesi  alınabilir. Balık yağının içinde bulunan omega 3 yağ asitleri vücuda oldukça faydalıdır.

Omega 3 ve omega 6 nelerde bulunur ve vücudumuza ne kadar almalıyız sorularının cevabını bilmek sağlıklı bir bedene sahip olmanın başlangıcıdır. Omega 3 ve omega 6 yeteri kadar alınır ve aralarındaki denge korunursa, vücuda gelebilecek rahatsızlıklar önlenebilir. Besinlerden alınan omega 3’ün yetersiz kaldığı durumlarda balık yağı takviyesi kullanılması uzmanlar tarafından tavsiye edilir.


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/blog_20210303.png
01
Ara
Möller's Omega-3 Blog

Türkiye’de Balık Tüketimi

<h1><strong>T&uuml;rkiye&rsquo;de Balık T&uuml;ketim Oranları</strong></h1><p>T&uuml;rkiye balık&ccedil;ılık konusunda z

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Ekran-Resmi-2015-03-24-15.09.22-600x300.png
25
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Çocuklara Balığı Nasıl Sevdirebilirsiniz?

<h1>&Ccedil;ocuğunuz Balık Yemiyor Mu?</h1><p style="text-align: justify;">&Ccedil;ocuklarda bazı zamanlar balıklara kar

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/108-balik-enler-600x300.png
22
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Aralık Ayında Tüketilen Balıklar

<h1>Aralık'ta T&uuml;ketilen Balıklar</h1><p>Balık t&uuml;ketimi s&ouml;z konusu olduğunda bulunduğunuz aydaki <strong>m

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp