1348
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Pandemi Sürecinde Nasıl Beslenmeliyiz?

Yazar : Möllers Editör

Pandemi Sürecinde Nasıl Beslenmeliyiz?

Pandemi Sürecinde Nasıl Beslenmeliyiz?

Koronavirüs salgını  uzun bir süredir hem dünyada hem de ülkemizde etkisini yoğun olarak hissettiriyor. Bilim insanları, pandeminin uzun bir süre daha etkisini göstereceğini ve bu durumla yaşamayı öğrenmemiz gerektiğini belirtiyorlar. Dolayısı ile Koronavirüs hastalığı ile etkin mücadele edebilmek için bağışıklık sistemini her zaman destekleyerek güçlü tutmak gerekiyor. Sosyal mesafeyi korumak, hijyene dikkat etmek, maske takmak, spor ve egzersize zaman ayırmak ve gerekmedikçe toplu alanlardan uzak durmak fiziksel olarak virüsten korunmanın en etkili yöntemleri başında geliyor. Fiziki tedbirlerin haricinde  hastalığın bulaşma ihtimaline karşı vücudumuzu ve bağışıklık sistemimizi  nasıl virüslerle  savaşmaya hazır halde tutabilirizin cevabı pandemi sürecinde beslenme alışkanlıklarında yatıyor.

Uzun süredir dünyada Covid-19 hastalığına karşı etkili beslenmenin yolları üzerine farklı araştırmalar yapılıyor. Yapılan araştırmalar neticesinde bazı beslenme alışkanlıklarının koronavirüse karşı etkili olduğu gözlenmiştir. Bu alışkanlıkların en başında yeterli ve dengeli ve düzenli beslenme alışkanlığı geliyor. Yine araştırmalar,  tek tip beslenme alışkanlığının hastalığa karşı kişileri korumada yeterli olmayacağı ortaya koyuyor.

Dolayısı ile öğünlerimizi planlarken tek tip besinlerden uzaklaşıp et, süt sebze, meyve gıdalardan eşit oranda soframızda bulundurmamız gerekiyor. Yine aynı şekilde mikro besin grubunda yer alan vitamin, mineral  açısından zengin ve antioksidan özelliği olan gıdalar tercih etmemiz gerekiyor. Bol bol su tüketmek pandemi döneminde olmazsa olmaz alışkanlıklar arasında yer alıyor.

Hangi Besinlerden Uzak Durmalıyız ?

Pandemi dönemini  en iyi şekilde atlatmak için doğal olmayan her türlü gıda ve yiyecekten uzak durmak sağlığımız ve bağışıklık sistemimiz için önemlidir. Doğal olmayan gıdaların başında ise paketlenmiş, işlenmiş ve içerisinde katkı maddesi bulunduran yiyecekler geliyor. Posa oranı az ve şeker oranı çok yüksek olan meyve suyu, kola gibi içecekler ile tatlı veya hamur işi yiyeceklerden de uzak durmak gerekiyor. Şeker tüketiminin birçok zararının yanında vücudun insülin direncini kırdığı ve obezite gibi hastalıklara yol açtığı biliniyor. Özellikle obezite hastaları, yapılan araştırmalara göre Covid-19 salgınına karşı en riskli grubu teşkil ediyorlar.

Tuz kullanımının en aza indirilmesi de dikkat edilmesi gereken hususlar arasında yer alıyor. Tuz, vücudumuzda bulunan beğışıklık hücrelerinin üretilmesini olumsuz yönde etkileyen maddelerin başında geliyor. Dolayısı ile aşırı tuz tüketimi bağışıklık sistemimizi bulaşıcı hastalıklara karşı dirençsiz bırakabiliyor. Alkol tüketimininde bağışıklık sistemini zayıf bırakan kötü alışkanlıkların başında geldiği biliniyor. Dolayısı ile bu dönemde alkol tüketiminden de olabildiğince uzak durmak gerekiyor.

Ek Gıda Takviyesinin Alınmalı mı ?

Koronavirüs tedavisinde direkt olarak etkisi olduğu kanıtlanmamış olsada  vücuda alınan vitamin, mineral gibi gıda takviyelerinin bağışıklık sisteminin güçlenmesine ve desteklenmesine yardımcı olduğu biliniyor. Gıda takviyesi olarak  C ve D vitamini ve çeşitli mineraller başta olmak üzere çinko, selenyum, B12 ve demir içeren ek gıdalar tercih edilebilir. Gıda takviyesi alırken dikkat edilmesi gereken en önemli hususların  başında  bilinen ve güvenilir markaların tercih edilmesi geliyor.

Bağışıklığın Dostu Balık yağı

Pandemi salgını başta Avrupa ve ABD olmak üzere birçok ülkeyi büyük oranda etkisi altına almışken  saldıngan çok daha az etkilenen ülkelerin başında Norveç geliyor. Covid- 19 verileri doğrultusunda, Norveç’in hem Avrupa'da hem de dünya üzerinde bulunan diğer ülkelere oranla pandemi sürecini başarı ile götürdüğü biliniyor. Avrupa Hastalık Önleme ve Kontrol Merkezi (ECDC) rakamları baz alındığında şu ana kadar Norveç'te bir milyonluk nufusa yaklaşık 5 bin 11 vaka ve 54 ölüm düşüyor. Bu rakamlar ile Norveç nüfus başına düşen vaka ve ölüm sayısı ile Avrupa ülkeleri arasında son sırada yer alıyor.  

Norveç’in pandemide elde ettiği bu başarı, bilim adamlarını Norveçlilerin beslenme alışkanlıklarını incelemeye yöneltmiş ve bu kapsamda Oslo Üniversitesi Hastanesi tarafından 70 bin kişinin katılımı ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen ilk bulgular göre Norveç insanı, bağışıklık sisteminin güçlü olmasını ülkede düzenli olarak tüketilen Morina balık yağına borçlu.

Oslo Üniversitesi Hastanesi yetkilileri tarafından yapılan açıklamada düzenli olarak Morina balık yağı tüketiminin insanların Covid-19 hastalığına yakalanma ihtimalini azalttığı belirtiliyor.

Morina Balık Yağı

Cod Liver Oil olarakta bilinen Morina balık yağı ,Kuzey Atlantik Denizinde yaşayan morina balıklarının karaciğerinden elde edilen bir balık yağıdır. Norveçliler tarafından düzenli olarak uzun yıllardır tüketilen Morina  balık yağı A ve D vitaminlerinin yanında  Omega 3 EPA ve DHA yağ asitlerini de doğal olarak içeriyor. Norveç hükümeti uzun yıllardır  özellikle çocuklar için Morina balık yağı tüketimini tavsiye ediyor ve resmi olarak destekliyor.Ayrıca balık yağı Norveç Beslenme Konseyi tarafından önerilen tek takviye gıda türüdür. Balık yağı hakkında ayrıntılı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Not : Makalede European Centre for Disease Prevention and Control-ECDC (Avrupa Hastalık Önleme ve Kontrol Merkezi) verileri baz alınmıştır.


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/blog_20210303.png
01
Ara
Möller's Omega-3 Blog

Türkiye’de Balık Tüketimi

<h1><strong>T&uuml;rkiye&rsquo;de Balık T&uuml;ketim Oranları</strong></h1><p>T&uuml;rkiye balık&ccedil;ılık konusunda z

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Ekran-Resmi-2015-03-24-15.09.22-600x300.png
25
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Çocuklara Balığı Nasıl Sevdirebilirsiniz?

<h1>&Ccedil;ocuğunuz Balık Yemiyor Mu?</h1><p style="text-align: justify;">&Ccedil;ocuklarda bazı zamanlar balıklara kar

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/108-balik-enler-600x300.png
22
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Aralık Ayında Tüketilen Balıklar

<h1>Aralık'ta T&uuml;ketilen Balıklar</h1><p>Balık t&uuml;ketimi s&ouml;z konusu olduğunda bulunduğunuz aydaki <strong>m

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp