1352
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Unutkanlığı önlemek için 10 altın tavsiye

Yazar : Möllers Editör

Unutkanlığı önlemek için 10 altın tavsiye

Unutkanlığı önlemek için 10 altın tavsiye

Unutkanlık pek çok kişinin yaşadığı günlük hayatı zorlaştıran bir sorun. Birden çok sebebi olmakla birlikte özellikle ileriki yaşlarda daha sık görülen bir bellek problemidir. Dikkate alınmadığında gün içinde sorunlara neden olacak unutkanlığı önlemek için altın değerindeki on tavsiyeyi sizler için derledik.

Unutkanlık Neden Olur? Belirtileri Nelerdir?

İnsan belleğini etkileyen birçok faktör vardır. Anne karnında beynin oluşumundan başlayıp, onu kullanma ve geliştirme sürecine kadar hafızayı olumlu ya da olumsuz etkileyen pek çok sebep olabilir. Beslenme, uyku düzeni, ruhsal durum, ileri yaş gibi nedenler insan belleğini etkiler. Stresli bir yaşam, birden çok iş ile meşgul olmak, düzensizlik, sağlığa zararlı alışkanlıklar, fiziksel ve psikolojik sebepler unutkanlığa neden olur.

Unutkanlık günlük yaşamı olumsuz etkilemeye başladığında, sorun haline gelir. Unutkanlık yaşadığınızı fark edebilmek için bazı belirtiler vardır. Sürekli geç kalmak, sorumluluk almaktan çekinmek, zamanı yönetmekte zorluk çekmek, öğrenilen bilgileri hızlı bir şekilde unutmak ve kişisel eşyaların kaybına sebep olacak şekilde unutkanlık yaşamak, hafıza ile ilgili bir problemin varlığını haber verir.

Spor Çocukların Hafıza Gelişimine Destek Oluyor.

Güçlü Bir Hafızaya Sahip Olmak İçin Neler Yapılabilir?

Yaşam kalitesini ciddi bir şekilde düşüren unutkanlık problemi ile başa çıkmak sizin elinizde. Günlük hayatınıza yapacağınız ufak dokunuşlar daha güçlü bir hafızaya sahip olmanızı sağlayabilir. Unutkanlığı önlemek için uygulayabileceğiniz 10 yöntem;

  1. Düzenli bir uyku sizi hem hayat kalitenizi artırır hem de hafızanızı güçlendirir. Gece saatlerinde en az 8 saat uyumak unutkanlığı önlemede yardımcı olabilir.
  2. Beyni aktif bir şekilde kullanmak, yeni şeyler öğrenmek için çabalamak hafızanızı güçlü tutabilir. Kitap okumak, bulmaca çözmek, yeni bir dil öğrenmek beyninizi kullanmanızı sağlar.
  3. Hareket etmek, basit egzersizler yapmak vücudunuzu canlı tutar. Vücut sağlıklı olduğunda hafıza da sağlıklı olur. Yürüyüş yapmak, koşuya çıkmak, araç kullanımını azaltmak bedeninizi hareket ettirmeyi sağlar. Dolayısı ile unutkanlığa olumlu etkisi vardır.
  4. Unutkanlığı önleyecek en önemli konulardan biri de sağlıklı ve dengeli beslenmedir. Düzenli bir beslenme listesinde her çeşit sebze, meyve, balık bulunmalıdır. Ceviz, badem gibi kuruyemişlerin yanında düzenli protein tüketilmelidir. Alkol, sigara gibi zararlı alışkanlıklar unutkanlığı artırdığı için uzak durmalısınız.
  5. Stresli ortamlarda bulunmak unutkanlık problemi yaşamanıza neden olur. Stresli ve gergin ortamlardan uzak durmak hafızaya iyi gelir ancak, böyle ortamlarda bulunmak zorunda iseniz beyninize olumlu düşünmenin gücünü telkin edebilirsiniz.
  6. Yeni hobiler edinmek, farklı ilgi alanlarına yönelmek keyifli vakit geçirmenin yanı sıra beyni aktif tutar. Stresinizi azaltır ve öğrenmeye devam etmenizi sağlar. Böylece unutkanlığı engeller.
  7. Sosyal ilişkiler kurmak, arkadaşlarınızla telefonda bile olsa görüşmek keyifli vakit geçirmenizi sağlar ve hafızayı güçlendirir.
  8. Televizyon izlemek, telefon ya da bilgisayar başında gereksiz vakit geçirmek zihni tembelleştirir. Beynin aktif olmadığı asosyal ortamlar unutkanlığı artırır. Ekran karşısında geçirdiğiniz süreyi azaltırsanız hafızanıza olumlu bir etkisi olur.
  9. Gün içinde yapılacaklar, programlar, ihtiyaçlar gibi unuttuğunuz noktaları bir ajandaya kayıt edebilirsiniz. Ajandalar günlük hayatınızı düzene sokar ve ilerleyen zamanlarda unutkanlığı azaltabilir.
  10. Unutkanlığın sebebi fizyolojik nedenler olabilir. Uzman görüşü eşliğinde alınan omega 3 ve vitamin takviyeleri dengeli beslenmeye katkı sağlar ve omega-3 yağ asitlerinden DHA, normal beyin fonksiyonlarının korunmasında rol oynar. Faydalı etkinin sağlanabilmesi için günde 250 mg DHA alınmalıdır. Dengeli ve çeşitli beslenme sağlıklı yaşam için önemlidir. İlaç değildir, takviye edici gıdadır.

    Altın değerindeki bu on tavsiye uygulanırsa, unutkanlığın azaldığını ve hayat konforunun arttığını görebilirsiniz.

Hafızayı etkileyen pek çok sebep unutkanlık yaşamanıza neden olabilir. Beyni aktif bir şekilde kullanmak, sağlıklı beslenmek, zararlı alışkanlıklardan uzak durmak güçlü bir hafıza için yapabileceğiniz basit uygulamalar. Psikolojik ya da fizyolojik sebeplerden kaynaklandığını düşündüğünüz unutkanlık, günlük hayatınızı sınırlandırıyorsa bir uzmandan yardım alabilirsiniz.


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/blog_20210303.png
01
Ara
Möller's Omega-3 Blog

Türkiye’de Balık Tüketimi

<h1><strong>T&uuml;rkiye&rsquo;de Balık T&uuml;ketim Oranları</strong></h1><p>T&uuml;rkiye balık&ccedil;ılık konusunda z

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Ekran-Resmi-2015-03-24-15.09.22-600x300.png
25
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Çocuklara Balığı Nasıl Sevdirebilirsiniz?

<h1>&Ccedil;ocuğunuz Balık Yemiyor Mu?</h1><p style="text-align: justify;">&Ccedil;ocuklarda bazı zamanlar balıklara kar

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/108-balik-enler-600x300.png
22
Kas
Möller's Omega-3 Blog

Aralık Ayında Tüketilen Balıklar

<h1>Aralık'ta T&uuml;ketilen Balıklar</h1><p>Balık t&uuml;ketimi s&ouml;z konusu olduğunda bulunduğunuz aydaki <strong>m

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp