183
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Yazın A ve D Vitamini İçeren Balık Yağlarını Tüketmekten Korkmayın!

Yazar :

Yazın A ve D Vitamini İçeren Balık Yağlarını Tüketmekten Korkmayın!

Sağlığımız için omega-3 gerekliliği bilinci, bizleri omega-3 açısından zengin gıdaların yanı sıra, güçlü içeriğe ve güvenirliğe sahip takviye edici gıdaların arayışına da yönlendiriyor. Balık yağları iyi bir omega-3 kaynağıdır ve her mevsim omega-3 ihtiyacımızın karşılanmasına yardımcı olur.

Buna rağmen, A ve D vitamini içeren balık yağları için, yazın kullanılamayacağı inanışından kaynaklı çekimserlik yaşanabiliyor. Oysaki balık yağları her mevsim kullanılabildiği gibi, A ve D vitaminleri de sağlığımız için önemli olan ve her gün alınması önerilen vitaminlerdir. Zararlı etkileri, ancak yüksek miktarlarda alındığında görülür. Oysaki bu vitaminlerin her gün alınabilecek maksimum miktarları belirtilmiştir ve bu miktarlar aşılmadığı müddetçe güvenle kullanılabilir.Mevsim ayırımı yapılmaksızın 4 yaş üzeri tüm sağlıklı bireyler için her gün 800 mcg A vitamini alımı, 10 mcg da D vitamini alımı önerilmektedir.

Günümüzde ciddi boyutlara ulaşmış D vitamini eksikliği göz önüne alındığında, daha yüksek dozlarda günlük D vitamini alınması gerektiği de günümüzde uzmanlar tarafından belirtilmektedir. Üstelik yazın dahi, güneşten yeterli oranda faydalanamamamız nedeniyle, maalesef D vitamini eksikliği görülmeye devam etmektedir.Günlük A ve D vitamini alımı, aşağıda belirtilen günlük maksimum limitleri geçmediği müddetçe her gün güvenle kullanılabilir.

 Ülkemizde takviye edici gıdalarda kullanımına izin verilen günlük maksimum limitler
A vitamini 4-10 yaş için 500 µg11 yaş ve üzeri için 1000 µg
D vitamini 4-10 yaş için 12,5 µg11 yaş ve üzeri için 25 µg
 EFSA(European Food Safety Authority)Günlük maksimum limitleri
A vitamini 0-3 yaş için 800 µg4-6 yaş için 1100 µg7-10 yaş için 1500 µg11-14 yaş için 2000 µg15-17 yaş için 2600 µg18 yaş üzeri için 3000 µg
D vitamini 0-1  yaş için 25 µg1-10 yaş için 50 µg11 yaş üzeri için 100 µg
 IoM(Institute of Medicine)Günlük maksimum limitleri
A vitamini 0-3 yaş için 600 µg4-8 yaş için 900 µg9-13 yaş için 1700 µg14-18 yaş için 2800 µg19 yaş üzeri için 3000 µg 
D vitaminiAyrıca içinde Omega-3 yağ asidi de bulunmakta 0-1 yaş için 25 µg1-8 yaş için 50 µg9 yaş üzeri için 100 µg dır

 

Ülkemizde 4 yaş altına yönelik doz belirtilememesi, T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın bu yaş grubuna yönelik herhangi bir takviye edici gıdaya izin vermemesinden dolayıdır. Kısacası, tercih edeceğiniz balık yağı, A ve D vitaminleri içeriyor dahi olsa, kullanılacak ölçüdeki bu vitaminlerin miktarları, tabloda belirtilen, Bakanlık tarafından takviye edici gıdalarda kullanımına izin verilen günlük maksimum limitleri aşmadığı takdirde her mevsim güvenle kullanılabilir.    


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/Blog/Bal%C3%84%C2%B1k-Ya%C3%84%C5%B8%C3%84%C2%B1-Almadan.jpg
29
Haz
Möller's Omega-3 Blog

Omega-3'ün Faydaları

<h1 style="margin-top: 0cm; background: white;">Omega-3'&uuml;n Faydaları</h1><p style="margin-top: 0cm; background: whi

Yazar: Möllers Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Blog/omega-3-800x400.jpg
26
Haz
Möller's Omega-3 Blog

Her Balık Omega-3 İçerir mi?

<h1><strong>Her Balık Omega-3 İ&ccedil;erir mi?</strong></h1><p>Omega-3&rsquo;&uuml;n sağlığımız i&ccedil;in ne kadar &o

Yazar: Möllers Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/Image23-600x300.jpg
23
Haz
Möller's Omega-3 Blog

Hangi Omega-3 Kaynağı?

<h1>Hangi Omega-3 Kaynağı?</h1><p>Omega-3, bazı hayvansal ve bitkisel kaynaklardan sağlanabilmektedir. Bitkisel kaynakla

Yazar: Ferhat MISIRLI Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp