183
Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Yazın A ve D Vitamini İçeren Balık Yağlarını Tüketmekten Korkmayın!

Yazar : Möller's Editör

Yazın A ve D Vitamini İçeren Balık Yağlarını Tüketmekten Korkmayın!

Yazın A ve D Vitamini İçeren Balık Yağlarını Tüketmekten Korkmayın! 

Sağlığımız için omega-3 gerekliliği bilinci, bizleri omega-3 açısından zengin gıdaların yanı sıra, güçlü içeriğe ve güvenirliğe sahip takviye edici gıdaların arayışına da yönlendiriyor. Balık yağları iyi bir omega-3 kaynağıdır ve her mevsim omega-3 ihtiyacımızın karşılanmasına yardımcı olur.
Her dönemde ihtiyacımız olan Omega 3, zihinsel ve bedensel sağlığımızın en büyük koruyucusu kabul ediliyor. Pek çok kişi bilmiyor ama yoğun tüketimle vücutta depolanabilen bir yapıya sahip değildir. Kışın düzenli balık tüketenler Omega-3 anlamında yeterince destek aldıklarını düşünüyorlar, oysaki süreklilik isteyen bir besin öğesidir. Yaz mevsiminde fiziksel olarak daha fazla efor harcıyoruz, daha fazla enerji kaybı yaşıyoruz. Bu yüzden kışın alındığı gibi, mutlaka yazın da alınmaya devam edilmelidir. Omega3 kullanımına yaz aylarında devam etmek için önemli sebepler şöyledir;

  1. Vücutta depolanmazlar, eksikliği hissedilir 

Omega-3 yağ asitlerinin her dönem alınmasının temel sebebidir. Özellikle çocuklar için Omega Üç desteği fiziksel ve zihinsel gelişime katkı sağladığı için ekstra önem taşıyor. Bu içeriği barındıran besinlerden ya da besin takviyelerinden faydalanılmalıdır.

  1. Sağlıklı beyin faaliyetleri için gereklidir

Bu yağ asitleri beyin sağlığı için oldukça faydalıdır. Daha anne karnındayken faydasını gösterir ve bebeğin zekâ gelişimini olumlu yönde etkiler. Beyin sistemi, retina gelişimi, akademik başarı, odaklanma, algılama becerisi bu destek ile daha elverişli hale geliyor.

  1. D vitaminini engellemez

Yazın Omega 3 kullanımı, D vitamini alımını önler gibi yanlış bir düşünce var. Uzmanlar bu bilginin yanlış olduğunu belirtiyor ve yağ asitlerine mevsim fark etmeksizin her zaman ihtiyacımız olduğunu dile getiriyor. Ayrıca yeri gelmişken şu konuya da değinelim; İçerisinde D vitamini olan balık yağları da yazın kullanılabilir. Balıktan sağlanan doğal D vitamini, günümüz teknolojisi sayesinde üretim aşamasında ayrıştırılıp sonra istenilen miktarda balık yağına dahil ediliyor. Balık yağı içeriğindeki D vitamini miktarı, her gün kullanılabilecek uygunlukta sınırlandırılıyor ve yazın da güvenle kullanılabilmesine olanak tanıyor.

Buna rağmen, A ve D vitamini içeren balık yağları için, yazın kullanılamayacağı inanışından kaynaklı çekimserlik yaşanabiliyor. Oysaki balık yağları her mevsim kullanılabildiği gibi, A ve D vitaminleri de sağlığımız için önemli olan ve her gün alınması önerilen vitaminlerdir. Zararlı etkileri, ancak yüksek miktarlarda alındığında görülür. Oysaki bu vitaminlerin her gün alınabilecek maksimum miktarları belirtilmiştir ve bu miktarlar aşılmadığı müddetçe güvenle kullanılabilir. Mevsim ayırımı yapılmaksızın 4 yaş üzeri tüm sağlıklı bireyler için her gün 800 mcg A vitamini alımı, 10 mcg da D vitamini alımı önerilmektedir.

Günümüzde ciddi boyutlara ulaşmış D vitamini eksikliği göz önüne alındığında, daha yüksek dozlarda günlük D vitamini alınması gerektiği de günümüzde uzmanlar tarafından belirtilmektedir. Üstelik yazın dahi, güneşten yeterli oranda faydalanamamamız nedeniyle, maalesef D vitamini eksikliği görülmeye devam etmektedir.Günlük A ve D vitamini alımı, aşağıda belirtilen günlük maksimum limitleri geçmediği müddetçe her gün güvenle kullanılabilir.

 Ülkemizde takviye edici gıdalarda kullanımına izin verilen günlük maksimum limitler
A vitamini 4-10 yaş için 500 µg11 yaş ve üzeri için 1000 µg
D vitamini 4-10 yaş için 12,5 µg11 yaş ve üzeri için 25 µg
 EFSA(European Food Safety Authority)Günlük maksimum limitleri
A vitamini 0-3 yaş için 800 µg4-6 yaş için 1100 µg7-10 yaş için 1500 µg11-14 yaş için 2000 µg15-17 yaş için 2600 µg18 yaş üzeri için 3000 µg
D vitamini 0-1  yaş için 25 µg1-10 yaş için 50 µg11 yaş üzeri için 100 µg
 IoM(Institute of Medicine)Günlük maksimum limitleri
A vitamini 0-3 yaş için 600 µg4-8 yaş için 900 µg9-13 yaş için 1700 µg14-18 yaş için 2800 µg19 yaş üzeri için 3000 µg 
D vitaminiAyrıca içinde Omega-3 yağ asidi de bulunmakta 0-1 yaş için 25 µg1-8 yaş için 50 µg9 yaş üzeri için 100 µg dır

Ülkemizde 4 yaş altına yönelik doz belirtilememesi, T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın bu yaş grubuna yönelik herhangi bir takviye edici gıdaya izin vermemesinden dolayıdır. Kısacası, tercih edeceğiniz balık yağı, A ve D vitaminleri içeriyor dahi olsa, kullanılacak ölçüdeki bu vitaminlerin miktarları, tabloda belirtilen, Bakanlık tarafından takviye edici gıdalarda kullanımına izin verilen günlük maksimum limitleri aşmadığı takdirde her mevsim güvenle kullanılabilir. 


Diğer Blog Yazıları
/Media/Uploads/beslenme-ile-alinan-yaglar.png
19
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Kinoanın faydaları

<div class="nd-article"><h1 class="nd-article__title">Kinoanın Faydaları&nbsp;</h1><p class="nd-article__spot">Kinoanın&

Yazar: Ferhat MISIRLI Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/shutterstock_92515687-800x400.jpg
15
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Tuzda Kalkan Tarifi

<h1>Kalkan Balığı Hakkında Her Şey</h1><p>Yassı şekli ve enfes lezzetiyle bir&ccedil;ok hayranı olan kalkan balığı yakla

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
/Media/Uploads/beslenme-ile-alinan-yaglar.jpg
12
Eyl
Möller's Omega-3 Blog

Beslenme İle Alınan Yağlar

<h1><strong>BESLENME İLE ALINAN YAĞLAR</strong></h1><p>Yağlar, beslenmemizin &ouml;nemli bir par&ccedil;asıdır ve karbon

Yazar: Möller's Editör Devamını Oku
Devamını Oku
Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp